Vaarwel Indonesie, hallo Maleisie - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Marlous Kooijman - WaarBenJij.nu Vaarwel Indonesie, hallo Maleisie - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Marlous Kooijman - WaarBenJij.nu

Vaarwel Indonesie, hallo Maleisie

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marlous

07 Juni 2009 | Maleisië, Cameron Highlands

Daar zijn we weer!! Het heeft even geduurd maar we zijn dan ook heel druk.

Waar waren we ook alweer gebleven. Toen we ons vorige berichtje stuurde stonden we op het punt om aan het 3 daagse bootavontuur met de Perama organisatie te beginnen. En een avontuur was het!

Voor de tour moest natuurlijk een gepaste hoeveelheid alcohol ingekocht worden. Aangezien Patty geen bier drinkt, gingen wij op zoek naar iets anders. In de lokale supermarkt was natuurlijk niets te vinden omdat Lombok een moslim eiland is. Toch maar even gevraagd want wie weet was er iets te regelen. En natuurlijk was er iets te regelen en wel een fles zelf gebrouwen Arak. (Ja moeders we zullen na deze zorgwekkende verhalen er van af blijven) De bewaker van de supermarkt toverde na even wachtem een glazen fles afgedekt met een plasticje voor maar 3 euro te voorschijn :). Voor geld is bijna alles hier mogelijk, heel bijzonder!!

Vervolgens begon het avontuur dan echt. We hadden per Perama-bus een zeer "interessante" tour over Lombok waarbij wij een traditioneel pottenbak dorpje en "botenbouwwerf" bezochten... Vervolgens werden we eindelijk naar de boot gebracht. Na maar liefst een klein uurtje varen kwamen we bij het enige echte Perama eiland. En bij een reisje hoort blijkbaar een kampvuur en bij een kampvuur hoort een liedje, het Perama liedje... Als klap op de vuurpijl wilden ze ons ook nog het Perama dansje leren!! Dit alles was een beetje misplaatst, want de reis die we hadden geboekt begon verdacht veel te lijken op een basisschoolreisje.

Na deze avond werd alles beter. De groep was erg gezellig, de tocht langs Sumbawa en Komodo erg mooi en de Komodo-veranen erg indrukwekkend. Bij aankomst in Labuan Bajo (Flores) werd de reis afgesloten met een feestavond op de boot die ook weer veel weg had van tienerkamp, alleen dan met meer alcohol. Toen er zelfs meisjes met de bemanning op het achterdek verdwenen hebben wij maar besloten dat het beter was om de boot te verlaten.

Achteraf was het tegendeel waar. Na nog een drankje met wat medereizigers voor het hotel in Labuan Bajo doken we ons bed in. We hadden nog maar net onze oogjes gesloten en onze rust werd wreed verstoord. Er stond een jongeman op onze deur te kloppen of we even open wilden doen voor een nachtelijke vrijpartij. We moesten deze jongeman helaas teleurstellen. De man weigerde ons te begrijpen en bleef gezellig op de veranda wachten... Uiteindelijk zijn we maar gaan schreeuwen en hebben de hulp ingeroepen van Marcel en Dagmar (medepassagiers) zodat zij het een beetje in de gaten konden houden. De volgende hoorden wij dat hij alle meiden van de boot op deze manier benaderd had. Heel vreemd...

Labuan Bajo was verder niet zo boeiend. Marlous heeft een mooie duik gemaakt samen met Marcel en Dagmar (white-tip sharks en manta's gezien) en Patty heeft het eiland verder verkend. Flores verlaten per Fokker 50, ook eens leuk.

Eenmaal terug in Bali weer een nachtje geslapen in Kuta. Weer een gezellige avond gehad en de volgende dag werden we uitgenodigd door de vader van Dagmar, Willem. Willem woont net boven Kuta en heeft een paar fantastische traditionele indonesische huizen op zijn landgoed staan en wij mochten daar een nachtje in komen slapen. Dit was ontzettende luxe en erg gezellig. Van deze 2 dagen hebben we erg genoten. Helaas was het niet alleen maar feest. Na een gezellige avond in een prachtige strandbar, struikelde Patty bij thuiskomst over een traptree. Gevolg veel bloed, au en een geschrokken Patty. Maar daar was gelukkig zuster Dagmar die goed voor de teen heeft gezorgd.

31 mei zat onze Indonesie tour er op en vlogen we naar Kualalalala Lumpur. We arriveerden om 1 uur 's nachts en hebben ons laten droppen bij naar was bleek het meest verschikkelijke hotel tot nu toe. De grot was klein, heet, vies en klein en heet en vies. Chagie gaan slapen minstens zo chagie opgestaan... Dus snel op zoek gegaan naar iets anders. Pondok Lodge was een verademing. Hier zijn we 4 dagen gebleven en hebben ons vooral beziggehouden met shoppen, chinees visum regelen, stad verkennen en wijn drinken (eindelijk weer eens een lekker wijntje!!).

De volgende bestemming was Taman Negara, het grootste en oudste regenwoud van Maleisie. De trip er heen was per bus en vervolgens per boot. Vooral de bootreis was fantastisch. In Taman Negara een mooie hike gedaan door het woud en over loopbruggen. Tropisch warm maar zeker het zweten waard!!

Vandaag zijn we op de Cameron Highlands aangekomen. Wat een verademing het koele klimaat omdat het wat hoger ligt. Morgen zijn we van plan weer een hike te doen. Het landschap is hier schilderachtig en er zijn mooie theeplantages. Heel benieuwd hoe dat weer is!

Foto's kunnen we hier helaas niet uploaden dus die volgen zsm!

Liefs

• 07 Juni 2009 - 12:26

Wies:

Ha Marlous en Patty!
    Wat een avontuur weer! :-) Erg leuk om te lezen. De eerste maand zit er alweer op! Ik ben benieuwd naar de foto's en de verdere verhalen...
    Ook hier avontuur! Het grote aftellen naar de 100 km begonnen. Nog 13 dagen en dan gaat het afzien beginnen... Als ik het heb overleeft en toch niet ver meer kan lopen zal ik jullie mailen ;-)

Liefs!

• 07 Juni 2009 - 12:41

Cecile:

Veel meegemaakt weer! Haha mooi verhaal over dat feest, goed dat jullie de deur niet open hebben gedaan!

Ben erg benieuwd naar foto's inmiddels hoop dat het snel gaat lukken die te uploaden!

Geniet ervan! xx Cecile

• 07 Juni 2009 - 16:39

Ing:

dag meisjes, fijne verhalen vooral die gekke bootavonturen hih! zit je in fathers guesthouse in de cameron highlands? doen! erg leuk en lieve mensen! genietgeniet geniet dikke zoen

• 08 Juni 2009 - 15:26

Tim:

Toch bijzonder dat jullie telkens een verhaal om drank heen kunnen schrijven...

Veel plezier!

Kus

• 09 Juni 2009 - 15:53

Mama Netty:

Gaaf wat jullie allemaal meemaken, hardstikke leuk, geniet nog maar met volle teugen, veel plezier, fijn om weer wat te lezen, was een beetje ongerust, nu niet meer, love you xxx Patty, mama

• 09 Juni 2009 - 18:47

Truus:

Haha, waarom klopt er nou NOOIT meer eens een jongeman op mijn slaapkamerdeur! Veel plezier dames, jullie redden t wel, X Truus

• 11 Juni 2009 - 12:17

Jan Jr:

zo dan meiden. erg leuk om al die mooie verhalen te lezen. wees wel voorzichtig met de tenen:) en veel geluk kusjes

• 11 Juni 2009 - 12:43

Noor:

He Meiden,

Wat klinkt het weer geweldig! Moest ook wel even aan jullie denken toen hier van die enge verhalen over Arak bekend werden...maar van afblijven dan maar. Gelukkig gaat het met jullie erg goed. :) Ben heel benieuwd wat je van de onderwaterwereld vond Lous? Zomaar zwemmen tussen de haaien, was het niet eng?
    Hoop dat jullie snel foto's kunnen uploaden van de adembenemende landschappen (en de dronken avonden).
    Hier typisch Nederlands weer; van gisterenmiddag tot in de loop van de ochtend mochten wij genieten van stortbuien afgewisseld met onweer en een fijn windje om het af te maken. Zaterdag wordt het beter, dan wordt wel 21 gragen verwacht...joehoe!!!

Genieten daar he meiden, liefs

• 14 Juni 2009 - 11:44

Selma:

Ha meiden! Heb voor het eerst jullie verhalen gelezen en ben zwaar onder de indruk.. wat een avontuur! Fijn dat jullie het zo goed hebben!

Kuskus

• 15 Juni 2009 - 10:42

Marja:

Hey Meiden,
    Het klinkt fantastisch allemaal, wat een genieten.
    Ga zo door.
    Greetz X

• 18 Juni 2009 - 22:57

Hans:

Dag lieve zuster en natuurlijk lieve marlous! Ik ben zeer blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben! De verhalen en foto's zijn super tot nu toe! Hebben jullie misschien al weer een nieuw telefoon nummer? zo ja kunnen jullie die even naar mij mailen oid? zou het erg leuk vinden om je stem weer even te horen! Heel veel plezier nog en kijk uit met oversteken! love you kusjes