2 weken Mongolie - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Marlous Kooijman - WaarBenJij.nu 2 weken Mongolie - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Marlous Kooijman - WaarBenJij.nu

2 weken Mongolie

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marlous

25 Augustus 2009 | Mongolië, Ulaanbaatar

Hallo allemaal,

Zoals gezegd hadden we een 7-daagse tour door de Gobi woestijn geboekt. Rond 9 uur zouden we vertrekken vanaf ons hostel, maar aangezien ons reisgezelschap 1 spanjaard en 1 italiaan waren, werd 9 uur al gauw 11 uur. Maar goed eenmaal onderweg in ons oude Sovjet busje bleek het afwezig zijn van een airco eigenlijk geen probleem. Met een paar raampjes open kwam genoeg koele lucht binnen om het dragelijk, zoniet af en toe koud te maken.
We hebben de nachten doorgebracht op 6 verschillende locaties, in een ger (mongoolse tent) zonder uitzondering allemaal in de middle of nowhere. Het 'toilet' was ook elke keer een gat in de grond met af en toe een heel huisje (soms een half huisje) er om heen. En douches waren nergens aanwezig, alleen op dag 4 de stads-douche in Dalanzadgad.
Ondanks het ontbreken van luxe was het allemaal geweldig, 2x kameel gereden, zandduinen beklommen, allerlei rotsformaties gezien, een schaap en een geit ontleed en klaar gemaakt zien worden voor het diner, gieren een dode geit zien verorberen en vooral heel veel woestijn gezien! Zo leuk als alles ws, zo vervelend was het eerder genoemde reisgezelschao. Werkelijk alles was iets om over te klagen. Het eten, de mensen, de wind, het weer, de toiletten, overal werd over geklaagd, nogal vermoeiend dus!!
Eenmaal aangekomen in Ulaan Baatar bleek de waterleiding in de hele stad afgesloten dus de verlangde douche moest nog even uitgesteld worden, maar kwam er uiteindelijk toch. Meteen de volgende tour geboekt naar Terelj natural park. Daar 2 nachten doorgebracht, 2x paardgereden, gewandeld en vooral ook lekker niks gedaan. Wederom geen douches en toiletten aanwezig, maar daar zijn we inmiddels aan gewend.
Nu weer terug in UB en morgen vertrekken we om 9 uur 's avonds richitng Irkutsk. Een rit van ruim 30 uur, maar waarin 2 nachten vallen, dus die redelijk snel voorbij zal gaan. Alleen hopen dat de grenscontrole bij Rusland mee valt en niet midden in de nacht is, want die duurt rond de 6 - 10 uur ...
Dat was het voor nu. Hopelijk foto's op marlous.broueriusvannidek.nl, maar dat is nog afwachten aangezien het fototoestel kuren vertoont...
Groetjes!

• 24 Augustus 2009 - 13:24

Fredje:

He Lous,

Klinkt allemaal echt super! Naja, de belevenissen dan. Het ontbreken van douche en toilet klinkt minder aantrekkelijk... Even als twee zeurende verwende medereizigers. Maar niet iedereen kan zo bikkel zijn als jij he, lous ;) Zie jou al met een stralende lach constateren dat douchen er niet in zit, haha. Geniet ervan en tot snel! Kus

• 24 Augustus 2009 - 14:48

Petter:

Klinkt goed jongens! Ben benieuwd naar alle verhalen als jullie terugkomen. Eva is inmiddels ingetrokken en iedereen begint langzaam van vakantie terug te komen. Heel veel plezier daar nog en tot over een maandje!

• 24 Augustus 2009 - 17:53

Noor:

Sluit me helemaal aan bij Fred, geweldig zeg! Bedankt nog voor je mailtje terug Lous, nog geen tijd gehad om terug te mailen. Heb iedereen ingelicht, komt helemaal goed. Ga lekker genieten van je reis, ook voor Robijntje natuurlijk ;)

Kus

• 25 Augustus 2009 - 01:04

Ruben En Marlous:

ER STAAN FOTO'S ONLINE

• 25 Augustus 2009 - 08:41

Wies:

Ik wil ook zo'n Russische minivan!!! Wat een stoer ding zeg!
    Tja, het ontbreken van de douches... Ach jullie zitten in de laatste maand, met "niet schoon, wel fris" kun je ver komen... ;-)
    Hier is het werken weer begonnen, na de eerste schooldag belde mijn collega al op dat ze wilde solliciteren naar een andere baan. Dus dat beloofd weer wat te worden dit jaar...
    Veel plezier in Irkutsk, sterkte met de Russen!
    Liefs!

• 25 Augustus 2009 - 14:43

Jeske:

Ha Lous,

Spannend hoor!! Ik ga snel even de foto's bekijken!

Liefs en dikke kus, Jeske

• 25 Augustus 2009 - 17:48

Bob:

Hi Louske,

Ziet er allemaal top uit!
    Ben benieuwd naar alle verhalen die je niet hebt opgeschreven. Have fun.Ik ben trouwens nog aan het bijkomen van de full pakket Lowlands. Ook leuk en volgend jaar moet je zeker mee. Groeten aan Ruben x BoB

• 27 Augustus 2009 - 11:14

Heleen:

zooooo even de foto's bekeken, VERY NICE! En Ruben heeft bijna geen haar, ook leuk! Ik vind die kleurrijke tent en die minivan echt supermooi!
    Geniet nog ff een maand!

Hopelijk zien we elkaar nog net ff voordat ik er vantussen ben,

dikke kus Heleen

• 29 Augustus 2009 - 10:35

Marjo:

Wow coel hoor! En gave foto's ook! Zie jou inderdaad ook heel soepel omgaan met die mankementen daar Lous! Ben benieuwd of jullie soepel door de grensovergang zijn gekomen!

Liefs Marjo

• 30 Augustus 2009 - 16:49

Wouter:

Klinkt geweldig, ga nu eventjes jullie foto's bekijken. groetjes, en veel plezier...