De weg naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marlous Kooijman - WaarBenJij.nu De weg naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marlous Kooijman - WaarBenJij.nu

De weg naar Bangkok

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marlous

22 Juni 2009 | Thailand, Bangkok

Ondertussen zijn we alweer een poosje verder. De Cameron Highlands zijn ons erg goed bevallen. De temperatuur, lekker fris, en de omgeving, denk aan Zwisterland, deden ons besluiten een nachtje langer te blijven dan gepland. In twee dagen hebben we verschillende hikes gedaan door de prachtige bossen van de Highlands. Deze waren vooral erg steil, wat ons in ieder geval het gevoel gaf dat we weer eens sportief bezig waren. Eenmaal bovenop de bergen waren we natuurlijk erg trots op ons zelf dat we er waren en hadden we een erg mooi uitzicht over de dalen.

Na drie dagen vanaf de Cameron Highlands met de bus richting het noord-westen van Maleisie vertrokken. Hier ligt het eiland Langkawi, wat ons aangeraden was door andere reizigers. En vanwaar we ook weer gemakkelijk naar Thailand konden oversteken. Een aanrader was het zeker! Een ontzettend mooi eiland, waar we lekker genoten hebben aan het strand, met een brommertje het eiland verkend hebben en hebben eiland gehopt. Langkawi is een van de 99 eilanden in dit gebied.

Vanaf Langkawi wilden wij, samen met een Nederlands stel Deli en Wout, in een dag naar Koh Phangan in Thailand. Aangezien dit nog al een afstand is boekten wij, naar wij dachten, een wat duurdere reis bij een betrouwbaar ogend reisbureau. Helaas was het tegendeel waar. Om 8 uur vertrokken wij naar de haven en elf en half uur later, boot, bus,bus, arriveerden wij pas in Surat Thanee. Te laat om de laatste boot naar het eiland te halen. Dus toch maar met de nachtboot, die uiteindelijk prima beviel. Om 6 uur 's ochtend aangekomen op Koh Phagnan, direct naar een hotel gegaan. Wij besloten onzelf maar eens lekker te verwennen. We waren tenslotte halverwege, dat is ook een feestje waard. Op het Hat Yao strand checkte we in bij een prachtig hotel met zwembad. Onze kamer, op de vierde verdieping, had een prachtig uitzicht over de baai (zie foto's). Op Koh Phagnan hebben we vooral lekker rustig aangedaan en genoten van ons mooie plekje. Het hoogtepunt was echter de Halfmoon party, een groot feest in de jungle. De emmertjes met lekkere drankjes waren volop aanwezig en we hebben lekker gedanst op de goede muziek. Echt een super avond gehad! Hebben we een 'moonparty' ook eens meegemaakt.

Vanaf Koh Phagnan met de boot over naar het eiland Koh Tao. De boottocht was vreselijk, want er waren veel zeezieke mensen, aangezien de moessontijd nu aangebroken is en de golven nogal hevig waren. Koh Tao vonden wij minder spectaculair, maar we waren dan ook verwend op Phagnan. Toch nog wel lekker aan het strand gezeten en het eilandje Nangyuan bezocht. De dag dat we weggingen, dachten wij nog even naar dit eiland te hoppen met een longtail bootje. Het eiland was een succes, de boottrip wat minder. Zeiknat kwamen we aan, door de hoge golven en nog natter kwamen we weer terug. Met vervolgens een boot/busrit naar Bangkok van 12 uur voor de boeg.

De boottrip was deze keer een stuk aangenamer en ook de bus was voor de verandering eens een luxe. De reis richting Bangkok verliep prima en om half 5 's ochtend werden we midden in de stad gedropt. Een stel meiden nam ons mee naar Khao San Road, een van de places to be in Bangkok. Zeker voor backpackers, want hier gaan de meeste reizigers direct naar toe. Bangkok is een shopparadijs. De afgelopen dagen niks anders gedaan dan shoppen, de stad verkennen en mooie tempels bekijken. Bangkok bevalt ons erg goed! vanavond vertrekken we richting Laos. Volgende keer kunnen jullie lezen wat dat ons weer gebracht heeft.

Liefs,

Marlous & Patty

PS: voor foto's zie marlous.broueriusvannidek.nl

• 22 Juni 2009 - 08:32

Noor:

He Meiden,

Dat uitzicht vanaf jullie hotel op de baai zag er wel echt uit als een sprookje zeg! En alweer over de helft van jullie reis samen, dat gaat ook snel zeg.
    De kaart is aangekomen van de week, erg leuk! Inge kreeg ook spontaan allemaal flashbacks volgens mij ;)
    Veel plezier in Laos!

Liefs, Noor

P.S. weerbericht Nederland, het wordt weer lekker zonnig en 25 graden eind van de week...beterrr

• 22 Juni 2009 - 11:04

Lisette:

Hi Lous!
    Dit klinkt erg relaxt allemaal, ben super jaloers! Geniet van al het moois...
    XX

• 22 Juni 2009 - 11:59

Jan Senior:

zo dames, de decadentie spat er weer af, dat wordt wennen als jullie weer in de harde nederlandse realiteit staan

• 23 Juni 2009 - 09:34

Wies:

Mooie foto's meiden! Super!
    Wij hebben hier afgelopen weekend de 100 km gelopen. Het was enorm afzien en heel zwaar, maar de sfeer was goed. We hadden het niet willen missen!
    Heel veel plezier in Bangkok/Thailand!

Liefs, Wies

• 23 Juni 2009 - 19:55

Cecile:

Hey meiden,

Klinkt goed allemaal. Leuk dat je toch Thailand niet over hebt geslagen Lous! Mooi he de Moonparties? Ik ben op de full moon geweest en Helly ook dacht ik maar zal hetzelfde concept zijn. Ik zag trouwens dat je een nieuwe achternaam aan het testen bent, hadden we het er laatst niet over hahahaha!

Nou veel plezier en ik ben benieuwd naar de volgende verhalen! Het schijnt dat je briljante tokkeltochten door de jungle kan maken in Laos!xx